Proiecte & Activități 18-19

A doua zi de Curs de Educație financiară, desfășurat pe parcursul a două zile, cu grupe de câte 40 de elevi/zi și câte 5 cadre didactice
Organizatori: CEC Bank în colaborare cu Colegiul Național “Costache Negri” Tg. Ocna. Elevii implicați sunt din clasele a XI-a și a XII-a. Mulțumiri deosebite echipei CEC Bank!

Curs de Educație financiară desfășurat pe parcursul a doua zile, cu grupe de câte 40 de elevi/zi și câte 5 cadre didactice. Organizatori: CEC Bank în colaborare cu Colegiul Național “Costache Negri” Tg. Ocna. Elevii implicați sunt din clasele a XI-a și a XII-a. A doua sesiune va avea loc astăzi, 26 martie, între orele 12:00-13:00, tot în sala multimedia.

Caravana „Programare cu răbdare” s-a oprit astăzi 19.03.2019 la Colegiul Național Costache Negri  din Tg. Ocna pentru a vorbi despre activitățile cercului de informatică, despre oportunitățile industriei IT, despre Facultatea de Informatică din Iași și pentru a le prezenta elevilor cum se poate face grafică în C.
Dl. Bogdan Pătruț – lector universitar dr.la Universitatea Al. I. Cuza din Iași – Facultatea de Informatică – a fost însoțit de elevii: Stancu Diana Elena – Clasa a X-a, Colegiul Național “Dimitrie Cantemir” Onești,  Colța Paul Ștefan – Clasa a XI-a, Colegiul Național „Roman Vodă”- Roman și Nejneriu Mihai – Clasa a XI-a, Colegiul Național ” Vasile Alecsandri”-Bacău.
„Programare cu răbdare” este o inițiativă a Asociației EduSoft (președinte dr. Bogdan Pătruț), care promovează educația STEM în rândul copiilor și tinerilor. Proiectul este derulat în colaborare cu Colegiul Național „Gheorghe Vrânceanu” din Bacău și cu diverse organizații care sprijină educația în domeniul IT. La cerc sunt înscriși peste 300 de elevi, dintre care vin în mod regulat 80-140 elevi, la fiecare întâlnire.

https://programarecurabdare.ro

În timpul vacanței intersemestriale, elevii din Tg. Ocna au avut ocazia să participe alături de alți elevi foarte buni la o tabără de matematică la Vatra Dornei, însoțiți de domnul profesor Aramă Dănuț. Programul zilnic a constat în două ședințe de pregătire de 100 de minute cu unii dintre cei mai buni profesori din țară și o oră de teme. Cei care vor repeta și acasă ce au văzut în tabără vor face primii pași spre performanța în matematică. Le urăm succes tuturor!

Activitatea „Iulius Caesar și sfârșitul Republicii Romane” și-a propus să pună în evidență legătura dintre limba latină și limba franceză, prin prezentările elevilor de la clasele a IX-a D, a X-a C, a X-a D și a XI-a C, elevi coordonați de doamna profesoară Cobuz Mihaela. Felicitări tuturor!

Mica Unire – 160 de ani
Astăzi, 23 ianuarie 2019, elevii colegiului, alături de profesorii lor, au dat mână cu mână și, de la cei mai mici la cei mai mari, au sărbătorit 160 de ani de la Mica Unire printr-un program ce a cuprins desene, poezii, cântece, prezentări și un fragment din piesa de teatru „Moș Ion Roată și Unirea” (elevi ai clasei a IX-a D). Felicitări tuturor!
 
  

Tenis de masă – șah – gimnaziu – 19 ianuarie 2019
Elevi ai mai multor școli generale, alături de profesorii lor, au răspuns invitației de a participa la o competiție de tenis de masă și de șah. Mulțumiri și felicitări tuturor celor care au participat!

 

 

 

 

 

 

 

Întâlnire cu scriitorul și jurnalistul Teodor Hossu-Longin
O discuție foarte interesantă de două ore, în care s-au pus multe întrebări, dintre care iată câteva – Care sunt greșelile generației voastre care nu ar trebui repetate de noi? Considerați că România urmează să explodeze economic precum Franța sau Germania sau e exact invers? Cum stimulați tinerii să citească? Considerați că tinerii pleacă în alte state mai dezvoltate economic fără să aibă vreun motiv? Care sunt cele 5 cărți cele mai bune din literatura română? Când v-ați apucat de scris şi ce v-a determinat s-o faceți? Dacă ați fi profesor de română, ce ați schimba din programa de BAC? Ce cărți/autori recomandați elevilor?
Scriitorul Teodor Hossu-Longin vorbind despre volumul coordonat de dumnealui, “Românii mari care au făcut România Mare” (autoare – Iulia Hossu-Longin, realizatoarea emisiunii “Memorialul durerii”) și despre romanul său, “Mortua est”, al cărui personaj principal, Mircea, la vârsta adolescenței, “trăiește” anii de după Revoluția din 1989.
Recomandări de lecturi făcute adolescenților cenegrişti de către scriitorul și jurnalistul Teodor Hossu-Longin, şi lecturile care i-au marcat adolescenţa

6 decembrie 2018

Centenarul Marii Uniri a fost sărbătorit la colegiu de la mic la mare (de la clasa a V-a pana la a XII-a) cu cântece, cu poezii, cu teatru, cu prezentări, cu desene si cu gânduri de bine pentru România. Activitatea a fost coordonată de catedra de istorie, ajutată de doamna profesoară Raluca Știrbăț si corul colegiului. Felicitări tuturor participanților! La mulți ani, România!
Piesa de teatru „Dincolo de întunecare”, de Radu Bogdan Ghelu comemorează eroii băcăuani combatanți în Primul Război Mondial. Actorii sunt elevi ai clasei a XI-a A :Karina Stamate, Marina Rusu, Melinda Suditu, Raluca Bokor, Gabriela Drilea, Andrei Tătaru, Silviu Martin, Eduard Forcoş, David Budău și de acompaniament la chitară s-a ocupat Cristin Rusu.

29 noiembrie 2018

  

Săptămâna Educației Globale – program
Săptămâna Educației Globale – afiș

Astăzi am fost vizitați de o delegație de profesori din Ucraina, raionul Reni, care au fost plăcut impresionați de ceea ce au văzut în școala noastră. A fost un schimb de experiență scurt, dar interesant ce se poate concretiza într-o legătură de durată. O întâlnire frumoasă în anul Centenarului Marii Uniri cu frații noștri de peste Dunăre, întâlnire prilejuită de primăria orașului nostru!

https://ro.wikipedia.org/wiki/Raionul_Reni

     

PARTICIPARE SIMPOZION  INTERNAŢIONAL “INFLUENŢE CANTEMIRENE”, ONEŞTI 26 OCTOMBRIE 2018, clasa a X-a A
– LA SECŢIUNEA A II-A “CLICK PE INFORMAŢIE” CU APLICAŢIA C# : VOTEAZĂ DEOARECE CONTEAZĂ”
– LA SECŢIUNEA POSTER ŞTIINŢIFIC CU LUCRAREA “PAŞI SPRE VIITOR”
prof. Cecilia Oancea
O nouă activitate din cadrul proiectului “Biblioteca vie”, TRENULEȚUL LECTURII, a reunit astăzi, cu mic cu mare, elevii pe holurile liceului, unde au demonstrat că lectura trebuie să rămână o preocupare constantă. Într-o lume în care cartea a trecut pe locul doi, detronată de telefon, merită să mai mirosim uneori, filele încărcate de cultură și cunoaștere. Sperăm că își vor păstra interesul și vor continua lectura!

23 octombrie 2018

  

Întâlnire insolită între șase generații de elevi Ne-am bucurat să-i avem în mijlocul nostru pe elevii clasei a VIII-a de la Școala Gimnazială Nr. 2 și pe foștii absolvenți de liceu care duc spiritul cenegrist în universitățile din țară. Gimnaziștii au asistat la câteva din orele noastre și au vrut să vadă cum arată lumea din băncile elevilor de clasa a XII-a, care au înțeles că, peste un an, gestul acum simbolic va deveni realitate.
Lansare de carte la CN CN
Romania 100 – Băcăuani în Marele Război și la Marea Unire
“Acest volum, al cărui personaj central este Mihail Văgăonescu aduce o contribuţie importantă la efortul de recuperare și de reașezare a lui şi al altor asemenea eroi în conștiința locală băcăuană și în cea națională. Cartea este, în egală măsură, şi un gest de recunoştinţă adus celor care au păstrat aprinsă flacăra cunoașterii istorice în vremuri mai puțin atente la asemenea demersuri. Centenarul este un moment propice readucerii la lumină a eroilor veritabili de acum 100 de ani, onorându-i astfel și pe istoricii care le-au cercetat cu sârguință faptele puse în slujba Țării. ” 
csjbacau.ro
 
  
Proiectul educațional “Spune nu violenței – Fii prudent, nu violent! desfășurat în colaborare cu Centrul Educativ și Școala Gimnazială nr. 7 – profesor coordonator Văsâi Benone Paul.

12 octombrie 2018

ŞTIINŢESCU 2018

Echipa tricoloră a “Colegiul Național Costache Negri”, formată din :
– Ceangău Daria, Zaharia Adelina, Moraru Andreea (Clasa a VI-a)
– Șerban Iustinian Bogdan, Bortoş Antonia, Tifrea Ștefan, Iftimie Codrin, Capătă Ștefan, Ciobanu Răzvan, Isachi Cristi, Bodea Ionuț, Martis Robert, Iftimie Vlad, Martin Marian, Munteanu Ștefan, Brandabur Flavius (clasa a IX-a) , Pîrgaru Dragoș (XII-a A) si profesorii Iftimie Raluca si Stăcescu Constantin au participat cu entuziasm la Semimarathonul organizat de Fundația Comunitara Bacău – pentru proiectul “Laboratorul de robotică”

Ștafeta de trei (21 Km) de la “Colegiul National Costache Negri” formată din :
Stângaciu Emanuel (XIE) , Vasilica Răzvan (XIIG) si Barabașa Cătălin (XIB) , îndrumată de prof.Ioan Botezatu a alergat la Semimarathonul organizat de Fundația Comunitara Bacău pentru proiectul “Laboratorul de robotica” obținând locul al II-lea

FELICITĂRI!!!!!
Mulțumim!

Mulțumim celor două ștafete care au susținut proiectele noastre (“Laboratorul de robotică” și “Implică-te pentru o viață sănătoasă”) și tuturor celor implicați: una formată din actuali cenegriști și alta din foști elevi ai colegiului, Târgu Ocna UNsalted Project!

22 septembrie 2018

  

  

  

“Implică-te pentru o viață sănătoasă”

Numele organizației/ unității de învățământ/ grupului de inițiativă care aplică: Colegiul Național “Costache Negri” Tg. Ocna Ideea proiectului a pornit de la dorința elevilor de a aplica cunoștințele teoretice predate la orele de științe, biologie, chimie în diferite activități practice, de a rezolva unele probleme legate de atingerea greutății normale și menținerea acesteia, dezoltarea musculaturii, dieta necesară în astfel de situații, modul de echilibrare a aportului caloric cu activitatea desfășurată, tipurile de activități sportive necesare în aceste situații. Elementele inovatoare pe care le propune proiectul: Folosirea informațiilor transdisciplinare în menținerea stării de sănătate, utilizarea experimentului de laborator pentru cunoașterea calității produselor alimentare, cunoașterea prin joc. Obiectivele proiectului: 1. Să identifice comportamente nesănătoase privind menținerea stării de sănătate. 2. Să cunoască nutrienții și importanța consumului în menținerea sănătății. 3. Să realizeze experimente de depistare a unor falsificări în privința alimentelor consumate. 4. Să realizeze observații macroscopice pentru identificarea calității alimentelor. 5. Să prepare produse alimentare la rece și să le prezinte. 6. Să utilizeze corect aparatura medicală pentru măsurarea parametrilor ( tensiune, puls, grăsime și masă corporală) 7. Să cunoască valorile normale a parametrilor ( tensiune, puls, IMC) în vederea menținerii stării de sănătate. 8. Să identifice rolul activității fizice, odihnei și alimentației raționale în menținerea sănătății. 9. Să cunoască importanța exercițiilor fizice de tip aerob și anaerob. 10. Să dezvolte comportamente specifice menținerii stării de sănătate fizică, mentală, socială. 11. Să aplice metode de creștere a stimei și imaginii de sine. 12. Să analizeze efectele unor comportamente neadecvate stării de sănătate. 13. Să construiască strategii pentru susținerea unui stil de viață sănătos. 14. Să realizeze trasee montane și să le parcurgă. 15. Să cunoască importanța calității apei și a aerului în desfășurarea activităților fizice și menținerea stării de sănătate. 16. Să organizeze un club al sănătății. 17. Să realizeze produse publicitare pentru promovarea activităților din cadrul proiectului.

“Laboratorul de robotică”

Numele organizației/ unității de învățământ/ grupului de inițiativă care aplică: Colegiul National Costache Negri Cursuri de Robotică,Electronică și Programare pentru Copii și Adolescenți  10-18ani ce are la bază un program educațional “Before & After school” de tip STEAM care are la bază deprinderi  de noțiuni  practice de Proiectare, Programare, Robotică, Electronică și Mecanică. Proiectul îşi propune o tematică inovatoare prezentată de oameni pasionaţi. Atelierele sunt o modalitate inovatoare de a dezvolta elemente din stiinta, matematica, fizica, mecanica, literatura, robotica si programare. Pentru a sprijini in mod real procesul de restructurare al societatii, in spiritul unei participari pro-active la o economie globala si formare a unor abilitati noi, studiile si cercetarile initiate in cadrul atelierului urmaresc cu prioritate generarea unui cadru motivational pentru dezvoltarea personala si de grup a celor implicati si formarea abilitatilor cerute de societatea bazata pe cunoastere: capacitatea de asimilare a noilor informaţii prin auto-invăţare continua, comunicare interdisciplinara si lucrul în echipa, managementul propriei cariere. Principalele abilitati ce vor fi dobandite: ❏ Mecanica ( asamblare module noi – exoschelet pentru navigarea de terenuri accidentate, suporturi mecanice pentru noile module electronice) ❏ Electronica (module electronice noi,utilizare osciloscop si plotter) ❏ Programare (algoritmi pentru roboti industriali – Finite State Machine vs. roboti exploratori – Machine learning ) ❏ Rezolvare de probleme ❏ Ascultare activa ❏ Gandire analitica ❏ Lucrul in echipa ❏ Vorbire in public

AWSOM Powered